Juletider

Julafton igår då. Mycket trevligt och lite små stressigt. Men det hör till när man har 2 släkter att besöka:-) Vi tar alla på samma dag, det känns mest rättvist så. Först åkte vi hem till mamma och pappa för förmiddagsfika och klappöppning, sen vidare till mormor där lite av släkten befann sig. Åt mat och tittade på kalle. Vidare till Tommy och Gunn där Lukas bröder+ tjejer och massvis med barn redan var i full gång. Mat även där.

Tomten kom och alla julklppar skulle öppnas. Släkten Fritz har en tendens att överdriva med julklappar som täckte nästan hela granen(!) Men alla var ju såklart nöjda och glada:-) Alla barnen lekte tillsammans stora som små. Jag älskar Kevin och Antons kusiner, varenda en! Otroligt fina barn! Vid 21-tiden pallade vi inte mer så det blev sängen nästa. Vaknade 9 imorse allihopa, soovmorgon- man tackar!

Idag blev det julmiddag igen och efter det skulle vi på kalas. Har aldrig sett en sån liten människa som Anton äta så mycket hela tiden. Alla skrattar så gott när han kommer med något nytt i munnen och det ser ut som han hamstrar maten i kinderna. Men det tog ut sin rätt ikväll. Han spydde ner hela sig på vägen hem. Han är inte direkt van att äta de godsaker han stoppat i sig nu i dagarna. Nu får vi allt återgå till normal föda:-) Men som alla vet är jag stenhård på bara vatten eller mjölk som dricka, och där viker jag mig inte en millimeter! Fast Kevin har druckit både julmust och fanta i kanske lite för stora mängder igår och idag, ajjabajja på mig!


Imorgon ska bara jag och Lukas åka ut till Marieberg på förhoppningsvis lite Rea-shopping:-) Brukar aldrig vara så reagalen att jag ger mig ut första dagen men nu har jag tjatat länge på att jag vill ha nya kläder så då passar läget bra.

Sammanfattat så har julen varit mina pojkars dagar och vi har grejjat dessa dagar för jäkla bra och dem verkar nöjda och glada över våran insats:-) Vi har fått se mycket glimmer och léenden från deras ansikten nästan konstant. Sådär pirriga och förväntansfulla barn nästan hela tiden:-)





Kommentarer
Postat av: mia

Pussa de små skatterna ifrån mig, och vad kul att julen blev bra! :)

2009-12-31 @ 13:29:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0