ledsen

Åh vad ledsen jag blir. I detta snöoväder finns det inte en chans att jag skulle kunna ta mig upp på stan och shoppa lite. Jag som var så sugen! Men nej, ut går jag bara inte. Blir tvättdag istället.

Hoppas barnen är inne hela dagen om det ska snöa och blåsa såhär pass. Båda gnällde på väg till dagis. Och personligen skulle jag aldrig släpa runt på barn ute nu, inte ens den bästa vagnen eller de tätaste kläderna skulle skydda från kölden och denna snöyra just nu!

Stod i valet och kvalet med att ha dem hemma idag men Kevin ville absolut till dagis en stund och leka med sina kompisar sen rabblade han upp en hel drös med namn. Anton nickade bara på huvudet glatt när jag fråga om han ville till dagis en stund och träffa kompisar och fröken. Jag brukar fråga Anton flera gånger dels för att se hans svar men även tyda hans kroppsspråk och miner. De har starka viljor båda två som jag absolut rättar mig efter så mycket som det bara går.

Men som vanligt har jag tråkigt när jag är ensam hemma. Skulle kunna dra den visan igen om vad jag tycker om dagis för småbarn morgon till kväll men det vet nog de flesta redan. Det finns något som heter omprioritera! Jag har valt bort att plugga i vår och väntar till hösten istället bara för att jag har små killar som behöver sin mamma och pappa mest. Inte någon annan! Ingenting är omöjligt.

Längtar tills nästa gång jag ska jobba. Så roligt att jobba lite extra! Det räcker gott och väl just nu!

Kommentarer
Postat av: angelica

Jag vill med ut o shoppa, men inte sjutton ger man sig ut i detta väder frivilligt...

2010-02-03 @ 11:59:47
URL: http://angelicahallin.blogg.se/
Postat av: tezs

Jo för mig är det omöjligt att inte plugga nu :P Men det är bara för att jag inte har nån gymnasieutbildning så inte lätt att få jobb då, o utan min lilla inkomst skulle det gå åt skogen hehe!

Jag blev sjukskriven till den 28:e så det känns skönt.

Ja om man ändå hade kunnat få tag på ett jobb så hade jag ju kunnat jobba ett tag, men jag känner ändå att jag vill göra klart gymnasiet medan jag ändå håller på, annars blir det kanske att man hittar jobb och blir "fast" där istället occh aldrig blir färdig med studierna..=P Hoppas allt är bra med er :) Får hitta på nåt snart! Kram!

2010-02-03 @ 21:47:57
URL: http://tjofe.blogg.se/
Postat av: angelica

Ja självklart kan vi de.. Men efter att denna snö yra är slut. Har ingen lust att gå ut alls mer än till o från jobbet när de e såhär snöigt ;)

2010-02-03 @ 21:54:21
URL: http://angelicahallin.blogg.se/
Postat av: tezs

Ja alla är olika och det är tur :) Hade vi haft råd att jag inte pluggade o vi hade klarat oss på en inkomst hade jag självklart valt att ha barnen hemma mer!=)Hade råd med ett barn men inte mer 3 :P Fast dom gick ju bara några timmar/4 dagar i veckan när jonny var pappaledig så det var skönt att ha dom hemma lite extra =) Fast dom trivs ju på dagis o vill inte hem när man ska hämta så det är ju tur det hehe! Ja jag säger till om jag ska med :) måste komma igång o träna snart, det har jag sagt lääänge nu hahaha

2010-02-04 @ 23:41:12
URL: http://tjofe.blogg.se/
Postat av: tezs

jajust, jag pluggar ju för att kunna få ett jobb, det är ju för barnens skull oxå :) hehe

2010-02-04 @ 23:42:05
URL: http://tjofe.blogg.se/
Postat av: Camilla

Ja, helt sjukt vad fort de växer! Kan knappt fatta att det bara var 9 månader sedan vi kom hem med en plutt-bebis :) Vart är det du jobbar extra? Ha en bra helg!

2010-02-06 @ 11:03:09
URL: http://thegirlwiththestars.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0