Inskolningen

Går fortfarande skitbra! Inte en endaste tår än så länge. Han vinkar oftast eller ger slängpuss när jag går. Kevin brukar komma in på Antons avdelning en sväng på morgonen för att kolla lillebrorsan:-)

Man märker hur han börjar bli en egen liten person på riktigt nu. Han har blivit så stor de sista veckorna och mer självständig. Han pratar redan mer, förstår mer. Gör konster av alla dess slag, och fröken påpekar hur smidig och nätt han är. Våran lillkille!

Dock har jag nog bestämt mig nu. Det blir troligtvis inget plugg i vår. När jag äntligen fått ett så pass bra timvikariat och sommarvikariat vill jag inte sumpa det. Med plugg måste man tacka nej till jobb oftare och kanske inte ens orkar med att sommarjobba. Så vill jag inte ha det just nu! Småbarnstiden går så otroligt fort så varför ska jag hasta mig in i något som gör att jag inte kan vara med mina små små barn så mycket som jag vill? Allt det där andra hinner jag med sen, jag lovar!

Idag ska vi åka och göra ett pass till Anton. Efter mycket letande hittade vi andra våra pass här hemma som tur är. Minns att det var lite krångligt att göra pass med Kevin då han med var liten, men detta ska nog gå bra!

Nästa vecka är det spruttagningar. Andra dosen svinis för pojkarna och Anton ska ta hepatit- sprutan. Känns som att vi är ute i sista stund med allt, men vadå det är inget ovanligt när det gäller oss.

På söndag är det kalas för Lukas som fyllde 25 i tisdags. Han börjar bli gammal gubbe men han säger att han känner sig rätt ung ändå för när Lukas skulle hämta Kevin på dagis i tisdags frågade alla hans kompisar fröken om det var Kevins storebror som kom och hämtade honom:-) Men idag kan det ju faktiskt skilja 21 år på minsta och äldsta barnet så det är ju ändå inte helt omöjligt. Men gud vad jag skrattade när han berättade det!

Ne nu ska jag åka och bli delegerad.





Kommentarer
Postat av: Fiiia

HAHAHHA..!! Vad roligt.. Kul att han ser så liten ut att han skulle kunna vara brorsa med kevvan.. :p

2010-01-21 @ 14:52:07
Postat av: maria

kommer du in så tar du platsen? förstått? Puss

2010-01-21 @ 21:39:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0