Långtråk!

Herregud vad det kan vara långtråkigt hemma när killarna är på dagis. Tänkte ta en PW nu på morgonen men upptäckte att vinden bet i kinderna så jag småsprang hem för att komma in i det säkra. Får bli träning ikväll istället. Då lär jag ju få pulsa fram i snön, hua.

Tvättar iaf nu. När tvättkorgen börjar bli fylld är det dags att tömma den. Hatar tvättberg, det är både äckligt och jag skulle känna mig jättelat! Man har tid att tvätta. Iallafall har jag det just nu och då passar jag på.

Imorgon blir det hindersmässan med Maria. På fredag blir det en sväng med Fiia. På lördag ska vi träffa maggan. Lukas ska ändå iväg och spela golf nu när han äntligen köpt sig ett golfset, nöjd är han.

Jag är så jäkla less på detta äckliga väder nu alltså. Och visst det finns inga dåliga väder, bara dåliga kläder, men hur bra kläder man än kan ha på sig så biter kylan i och det blåser som sjutton. Barnen blir helt röda om kinderna och om fingarna om de slänger av sig vantarna för att dem är ivägen- dessa dagar tvingar jag inte barnen att vara ute och frysa. Som idag tex! Dagis tvingar inte heller- skönt!  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0